IBS - DBS - Inteligentní systém pro řízení nabíjení a sledování stavu akumulátorů 12V
Kód: TCH ELC IBSDBS12Detailní popis produktu
Dual Battery System - je microprocesorem řízené zařízení, které zajišťuje propojení přídavné baterie ve vozidle s hlavní ( alternátorem dobíjenou) baterií v případě, že je motor v chodu tzn. je detekováno dobíjení. Po vypnutí motoru dojde k rozpojení baterií a tím je zaručeno, že i v případě úplného vybití přídavné baterie spotřebiči jako je například lednice, GPS, nebo rádio budete mít dostatečný zdroj energie pro nastartování motoru.
IBS-DBS Funkce:
Zobrazení napětí baterií:
LED diody:
- Zelené: Baterie je plně nabit
- Žluté: Baterie je skoro vybitá
- Červené: Baterii je potřeba přestat vybíjet a je třeba ji dobít
LED didody ukazuji stávající kapacitu akumulátoru při odpojené zátěži následovně:
- 12.6V = 100%
- 12.4V = 75%
- 12.2V = 50%
- 12.0V = 25%
- 11.0V = téměř vybitá baterie – signalizováno zvukovým signálem a blikáním diody
Tato funkce se vyvolá stisknutím tlačítka display na dobu 30s
Zobrazení hodnoty napětí dobíjení:
LED diody ukazují aktuální hodnotu dobíjecího napětí
- Červená >14.5V: Dobíjení vysokým napětím – může trvat delší dobu při nízkých venkovních teplotách.
- Žlutá >14.0V: Normální hodnota dobíjení
- Zelené <14.0V: Bezpečná hodnota dobíjení
Automatické propojení baterií
Při chodu motoru a správné funkci alternátoru jsou hlavní a přídavná baterie propojeny pro paralelní dobíjení (signalizováno zelenou diodou Linked). Při zastavení moturu jsou po prodlevě baterie odpojeny. Zařízení jako Lednička, kompresor a pod. jsou nyní napájeny z přídavná baterie. Pokud je vozidlo připojeno k nabíječce, nebo je dobíjeno ze solárního panelu, který pokrývá spotřebu, dojde k opětovnému propojení obou baterií a jejich paralelnímu dobíjení (signalizováno zelenou diodou Linked).
Ruční propojení baterií
V nouzových situací např. při vybití, nebo poruše hlavní baterie, nebo pokud potřebujete připojit zařízení s vysokým odběrem proudu je možné baterie spojit stisknutím tlačítka Link. Tím dojde k sepnutí relé na dobu 30min. Po 30min se baterie opět odpojí. Tento interval lze prodoužit na 120min dvojitým stisknutím tlačítka Link. Spojení na dobu 120min je signalizováno krátkým zvukovým signálem každých 30 vteřin. Propojení obou baterií touto funkcí je vhodné ke snížení zátěže hlavní baterie a alternátoru při použití navijáku.
Varovné funkce:
Nízké napětí na jedné z baterií: Pokud napětí na jedné z baterií klesne dlouhodobě pod 12V je tento stav signalizován varovným pípnutím a blikáním diody Low Battery u ukazetele příslušné baterie. Stisknutím tlačítka Diplay je možné vypnout varovný signál. Dioda přestane blikat, jakmile napětí vzroste nad 12V.
Chyba propojení baterií: Tato funkce kontroluje, zda při sepnutém ovládacím kontaktu relé opravdu dochází k nabíjení přídavné baterie. Pokud systém detekuje rozdílné napětí na bateriích při sepnutém ovládacím kontaktu relé je toto signalizováno blikáním kontrolky Linked a zvukovým signálem. Pokud nastane taková situace, je nutné okamžitě zkontrolovat propojení ovládání relé a take silové vedení mezi bateriemi.
Deaktivace automatického / ručního propojování:
Pokud nastane závada na přídavné baterii jeko například zkrat nebo mechanické poškození, které by mohlo způsobit poškození alternátoru, nebo hlavní baterie je DBS vybaven funkcí, která umožňuje kompletní deaktivaci. Stisknutím tlačítka Link na dobu 6 vteřin (je potvrzeno zvukovým signálem). V takovémto režimu je systém deaktivován a nemůže dojít k automatickému ani ručnímu propojení baterií.
Technická specifikace IBS-DBS 12V a 24V
Model |
IBS-DBS |
IBS-DBS/24V |
Napájení |
4..16 V |
8-32V |
Systém napětí |
12V |
24V |
Rozsah měření (napětí na modrém vodiči) |
8..16V |
16-32V |
Rozsah zobrazení napětí baterií |
11.0V..12.8V |
22.0V..25.6V |
Napětí výstrahy |
12.0V |
24.0V |
ROzsah měření dobíjení |
13.0V..14.5V |
26.0V-29.0V |
Přesnost |
+/-1% |
+/-1% |
Spotřeba systém |
1mA |
1mA |
vteřin |
80mA |
80mA |
Napětí spojení/rozpojení baterií |
13.1V/13.0V |
26.2V/26.0V |
Příkon relé při sepnutí |
0.6 A |
0.6 A |
Zátěž relé - stálá |
200 A |
100A |
Zátěž relé - špičková |
500 A |
250A |
Materiál kontaktů relé |
Stříbro (AG SnO2) |
Stříbro (AG SnO2) |
Libovolná kombinace baterií |
ano |
ano |
Provozní teplota okolí |
-40°..+80° C |
-40°..+80° C |
Obal |
ABS plast černý |
ABS plast černý |
Ochrana |
IP40 |
IP40 |
Rozměry |
100x65x24 [mm] |
100x65x24 [mm] |
Váha |
800g |
950g |
Vodiče: |
|
|
červený |
přívod (Hlavní baterie) |
přívod (Hlavní baterie) |
černý |
Uzemění (Hlavní baterie) |
Uzemění (Hlavní baterie) |
modrý |
Měření (Přídavná baterie) |
Měření (Přídavná baterie) |
zelená |
Ovládání Relé |
Ovládání Relé |
Ochrana: |
Proti přepolování |
Proti přepolování |
|
Proti přetížení ovládání relé, není nutné instalovat pojistku |
Proti přetížení ovládání relé, není nutné instalovat pojistku |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat příspěvky. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.