Discovery

První generaceLand Rover Discovery

 
 
 
První generace Land Rover Discovery

První generace byla představena roku 1989 v Británii. Vyráběla se do roku 1999.

Druhá generace

 
Druhá generace
 

Druhá generace se začala vyrábět roku 1999 a přestala na konci roku 2004.

Třetí generace

 
Třetí generace Land Rover Discovery

Třetí generace byla představena v roce 2004 na autosalónu v Detroitu. Má typický design, který vyvinul Geoff Upexx. Do výroby se dostala ve druhé polovině roku 2004. Dodává se motorem 2.7 TDV6, nebo 4.4 V8 (Pro ameriku byl ještě 4.0 V6 benzin).

Motor TDV6 je dieselový motor s objemem 2,7 l. Používá ho rovněž např. Jaguar S-type. Vznikl ze spolupráci koncernu Ford a PSA Peugeot Citroen. Udávaná spotřeba je 9,4 l, běžná se pohybuje mezi 11 l (mimo město) až 13 l (město).

Motor V8 je zážehový. Tento osmiválcový motor je určen hlavně pro USA. Má objem 4,4 l a spotřeba v městě je okolo 20 l. Kombinovaná spotřeba je 15l. Výkon je 299k.

Discovery 3 je i relativně bezpečný automobil. V testech EUROncap získal 4 z pěti hvězdiček a v testech opěrek hlav dostal 2. nejlepší hodnocení.

Motor a pohon

  • Objem: 2,7 l
  • Druh motoru: vznětový
  • Palivo: motorová nafta
  • Objem válců: 2,720 (cm³)
  • Počet válců: 6
  • Max. výkon kW/HP/ot: 140/190/4 000
  • Max. toč. m. Nm/ot: 440/1 900
  • Poháněná náprava: 4x4
  • Max. rychlost: 190 km/h
  • Zrychlení 0–100 km/h: 8,50 s
  • Převodovka: manuální/automatická
  • Počet rychlostních stupňů: 6/6

Čtvrtá generace

Čtvrtá generace se dostala na trh 1. září 2009. V roce 2012 dostala novou osmistupňovou převodovku ZF s novým výsuvným ovladačem Drive Select. Karoserie je totožná s modelem Discovery 3 neboli LR3. Hlavní změny exteriéru jsou: jiná přední maska, jiný přední nárazník, boční sání vzduchu a přední i zadní světla. Změněna byla i motorizace z původního 2,7 TDV6 140kW se stala 3.0 TDV6 155kW a přibyl 3.0 SDV6 188kW