VGT Turbodmychadlo pro motory TD5 - 185hp

Kód: TD5VGTS208
44 075 Kč 36 425,62 Kč bez DPH
Obvykle 8 - 10 dní

Detailní informace

Detailní popis produktu

VGT (VNT) Turbodmychadlo pro motory TD5 je přímou náhradou originálního dílu. Jedná se o turbodmychadlo, které má proměnnou geometrií rozváděcích lopatek turbíny, ne přímo turbíny, nebo kompresoru, jak je velmi často chybně uváděno na webech, diskusních fórech, nebo dokonce i na stránkách prodejců....

Konstrukce turbodmychadla umožňuje výrazné zvětšení kroutícího momentu v nízkých otáčkách při zachování schopnosti plnit motor dostatečným množstvím vzduchu až do jeho maximálních otáček tj. 4850 ot/min ( ve speciálních případech i více). Zvětšení kroutícího momentu je výrazně znát již od prvního sešlápnutí plynového pedálu při rozjezdu (v oblasti, kde sériové turbo není schopno dodávat dostatečný plnící tlak) a jeho zátah pokračuje až do maximálních otáček motoru.

Konfigurace tohoto turbodmychadla ( A/R turbiny a kompresoru ) je navržena speciálně pro motory TD5, kde je možné, při správné úpravě ECU a montáži většího chladiče stlačeného vzduchu a dalších doplňků, dosáhnout výkonu 180-185 BHP a 430-450Nm.

Jaký je hlavní rozdíl oproti standartnímu turbodmychaldu motoru TD5?


Turbodmychadla VGT (Variable Geometry Turbocharger) využívají zákona kontinuity toku tekutin, který říká, že konstantní objem plynu proudí potrubím tím rychleji, čím menší má potrubí průřez. Tedy ve srovnání s regulací plnícího tlaku, u dmychadla VGT prochází turbinou stále celý objem výfukových plynů.

Při nízkých otáčkách motoru je požadován vysoký plnící tlak, takže je nastavitelnými lopatkami zmenšen průřez, kterým proudí výfukové plyny, tlak před lopatkami se zvýší, rychlost plynů se ve zúženém místě také zvýší a to způsobí roztočení turbodmychadla a tedy zvýšení plnícího tlaku na sací straně. Ve vysokých otáčkách motoru, kdy je třeba plnící tlak omezit, je průtočný průřez v místě rozváděcích lopatek maximálně zvětšen, tlak se tedy zmenší a turbodmychadlo se tak točí nižšími otáčkami. Ovládání natáčení lopatek je řešeno přetlakem z potrubí za turbodmychadlem.

Originální elektrické ovládání používané u některých motorů TD5 je odstraněno.

Pro správnou fuknci je potřeba úprava SW řídící jednotky motoru. Doporučujeme použití pouze s větším chladičem stlačeného vzduchu.



Pro použití v soutěžních vozech Vám můžeme nabídnout toto turbodmychadlo v konfiguraci, která může dosahovat ještě většího výkonu...

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat články. Prosím přihlaste se nebo registrujte.

Nevyplňujte toto pole: